Amerykańska firma badawcza i konsultingowa IDC opublikowała nowe statystyki dotyczące rynku tabletów. Na całym świecie Apple jest jedynym dostawcą, który traci udziały z roku na rok. Sprzedaż została oceniona w III kwartale 2013 roku.

Według najnowszej oceny IDC iPad traci udział w globalnym rynku. Firma badawcza i konsultingowa IDC zbadała sprzedaż w trzecim kwartale 2013 roku. Apple stracił znacząco rok do roku pomimo zwiększonej liczby sprzedanych egzemplarzy. Udział w rynku spadł z 40,2 procent w III kwartale 2012 roku do 29,6 procent w III kwartale 2013 roku.

(Zdjęcie: ciccaresedesign)

(Zdjęcie: IDC)

(Zdjęcie: IDC)

Można to wyjaśnić przede wszystkim wejściem na rynek nowych konkurentów, a w szczególności częstotliwością aktualizacji Apple dla nowych urządzeń.

Chociaż w ciągu jednego roku pojawiło się kilka aktualizacji ich serii tabletów od konkurentów, firma Apple wydała tylko jedną aktualizację pod koniec 2012 roku w tym okresie. Nowy iPad Air i iPad mini Retina pojawią się dopiero w następnym porównaniu IDC.

Apple pozyskał już dodatkowe segmenty klientów dzięki ofercie dwóch różnych rozmiarów tabletów. Ale to nie wystarczyło na cały rok. Jitesh Ubrani, analityk IDC, podkreślił, że wielu obserwatorów rynku spodziewało się bardziej agresywnej polityki cenowej ze strony Apple wobec konkurentów. To, czy jest to opcja na dalsze aktualizacje produktów w nadchodzącym roku, jest raczej mało prawdopodobne, zgodnie ze strategią, którą Apple stosuje obecnie na przykład w przypadku modeli iPhone'a. I odwrotnie, IDC spodziewa się, że udział iPadów będzie nadal spadał, dopóki Apple nie zareaguje niższymi cenami.

(Zdjęcie: ciccaresedesign)

(Zdjęcie: IDC)

(Zdjęcie: IDC)

Ogólnie jednak rynek tabletów nadal rośnie. W trzecim kwartale 2013 roku liczba sprzedanych urządzeń wzrosła do 47,6 sztuk. Oznacza to, że liczba jednostek jest nieco poniżej prognozy IDC, ale wciąż o ok. 7 proc. wyższa niż w II kwartale 2013 r. W porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku jest to wzrost o 36,7 proc.

Statystyki rynkowe wymieniały urządzenia firm Dell, Apple, Lenovo, Hewlett-Packard, Amazon, Google, Samsung i Microsoft.

Największy udział we wzroście mają tablety z Androidem, ale Windowsowi udało się również pozyskać nowych klientów.

Więcej na te tematy:

jabłko

iPada

głos_13

Dyskutować z!

Tutaj możesz skomentować artykuł „iPad traci udział w rynku”. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.

„Ogólnie jednak rynek tabletów nadal rośnie. W trzecim kwartale 2013 r. liczba sprzedanych urządzeń wzrosła do 47,6 sztuk”.

ŁAŁ! Wtedy osobiście poznam 2/3 wszystkich kupujących tablety w tym kwartale.

TO UPADEK JABŁEK!

Bardziej jak inni. Ponieważ Apple wspiera swój sprzęt od lat, podczas gdy inni często nawet tego nie robią, dopóki nie zostanie sprzedany, a na pewno nie poza tym. Ci bezbronnie oskarżają swoich nabywców o oszustów w Internecie. Kolejny powód, dla którego sprzęt Apple jest znacznie bardziej stabilny cenowo niż otwarte drzwi stodoły konkurencji.

Ukrywają to, zaśmiecając kupującego ciągłą zmianą śmieciowej elektroniki. Jedna z przyczyn katastrofalnych warunków w krajach wschodzących.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *