Strona główna

Mobilność

Rowery elektryczne są tylko dla leniwych? Badanie na dużą skalę z udziałem ponad 10 000 uczestników z Europy rysuje zupełnie inny obraz. Zgodnie z tym, e-rowerzyści trenują więcej niż rowerzyści. Zużycie kalorii jest porównywalne, czasem nawet wyższe. Dlaczego

„To nie jest rower, to oszustwo!” Takie hasła są dobrze znane właścicielom pedeleków. Nawet jeśli boom na e-rowery spowodował, że starsi ludzie nie polegają już wyłącznie na wsparciu silnika - uprzedzenie leniwego e-rowera nadal trwa. Prowadzenie pedeleka jest bardziej sportowe niż mogłoby się wydawać.

Według najnowszych badań opublikowanych w Transportation Research Interdisciplinary Perspectives Journal, z udziałem ponad 10 000 uczestników z siedmiu krajów europejskich, tygodniowy wskaźnik metabolizmu (ekwiwalent metaboliczny) rowerzystów i rowerzystów elektrycznych jest porównywalny (4463 w porównaniu z 4085).

Powód tego przybliżenia można łatwo wytłumaczyć: e-rowerzyści pokonują średnio dłuższe dystanse i spędzają w siodle więcej czasu niż rowerzyści.

Poziomy aktywności fizycznej, mierzone w minutach ekwiwalentu metabolicznego zadania tygodniowo (MET min / tyg.), były podobne wśród e-rowerów i rowerzystów (4463 vs. 4085). E-rowerzyści zgłaszali znacznie dłuższe dystanse podróży zarówno dla e-rowerów (9,4 km), jak i wycieczek rowerowych (8,4 km) w porównaniu z rowerzystami w przypadku wycieczek rowerowych (4,8 km), a także dłuższe dzienne dystanse podróży dla e-rowerów niż rowerzyści dla rowerów (odpowiednio 8,0 vs 5,3 km na osobę dziennie).

Do tego badania uwzględniono jedynie rowery z silnikami zarejestrowanymi w Europie, czyli pedeleki. Nie są to więc e-rowery w klasycznym tego słowa znaczeniu, w których wystarczy przekręcić przepustnicę, aby ruszyć do przodu.

Mimo to wiele uprzedzeń zostało potwierdzonych. Badani e-rowerzyści (48,1 lat) byli średnio znacznie starsi od rowerzystów (41,4 lat), często posiadali również samochód (68% vs 51%) oraz wyższy wskaźnik masy ciała (24,8 vs 23,8).

Przesiadka z samochodu na e-rower

Na podstawie swoich obserwacji organizatorzy badania wyciągają jednoznaczny wniosek. Urbaniści i osoby odpowiedzialne powinny zadbać o to, aby rowerzyści na e-rowerach nie byli dosłownie spowalniani przez nieodpowiednią infrastrukturę. Korzyści zdrowotne wynikające z przestawienia się z samochodu na e-rower powinny również zostać dostrzeżone przez społeczeństwo i państwo, a najlepiej, aby skutkować odpowiednim finansowaniem. Na następnej stronie przedstawiamy różne opcje i dotacje, w jaki sposób w określonych okolicznościach możesz otrzymać e-rower za mniej.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *