Strona główna

Mobilność

Powszechnie wiadomo, że samochody elektryczne mogą drastycznie tracić zasięg w niskich temperaturach. Badanie przeprowadzone przez amerykański automobilklub AAA rzuca teraz światło na stopień, w jakim czynnik zimna wpływa na żywotność baterii. Wyniki mówią same za siebie. Tesla stanowczo sprzeciwia się badaniom.

Nabywcy samochodów są prawie przyzwyczajeni do tego, że standardowe zużycie określone w danych technicznych rzadko odpowiada rzeczywistości. Jeden lub drugi właściciel samochodu elektrycznego, który poruszał się swoim samochodem w zimowych temperaturach, powinien był się o tym przekonać. American Automobile Association (AAA), amerykański odpowiednik ADAC, sprawdził teraz, jak duży jest spadek zasięgu w lodowatych temperaturach.

Ten zawstydzający filmik amerykańskiej kobiety bardzo szybko rozprzestrzenia się w Internecie. Nic dziwnego - a może kiedykolwiek próbowałeś napełnić Teslę Model S przy normalnej pompie benzynowej?

Wynik: w porównaniu do pracy w temperaturze 75 stopni Fahrenheita (24 stopnie Celsjusza), zasięg typowego samochodu elektrycznego w temperaturze 20 stopni Fahrenheita (około -7 stopni Celsjusza) spada o imponujące 41 procent przy włączonej klimatyzacji lub ogrzewaniu. To ostatnie jest decydującym czynnikiem, ponieważ do obsługi ogrzewania w zimowych temperaturach potrzebna jest duża ilość energii. Wiele samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in oferuje zatem opcję wstępnego podgrzewania pojazdów, gdy są one nadal podłączone do przewodu zasilającego.

Jeśli jednak pozostawisz ogrzewanie wyłączone na 20 stopniach Fahrenheita, zakres spadnie tylko o 12 procent, zgodnie z badaniem AAA. Według AAA nawet samochody z klasycznym silnikiem spalinowym mogą przejechać znacznie mniej kilometrów z taką samą ilością paliwa na zimno.

W testach automobilklubu Tesla Model S przejechała 207 mil z wyłączoną klimatyzacją przy -7 stopni Celsjusza, a przy 24 stopniach Celsjusza samochód przejechał 239 mil. Przy aktywnym ogrzewaniu typowy zasięg zmniejsza się do 130 mil. Tesla zakwestionował wyniki w oświadczeniu dla magazynu Electrek, mówiąc, że dane z „prawdziwych samochodów na drodze” nie będą tak dramatyczne.

BMW i3 traci najwięcej

Elektryczny samochód Tesli nadal radzi sobie stosunkowo dobrze. Tylko Nissan Leaf i VW eGolf tracą mniejszy zasięg przy włączonej klimatyzacji. Naciśnięcie przycisku ogrzewania ma szczególnie dramatyczny wpływ na zasięg BMW i3. W temperaturze -7 stopni Celsjusza typowy zakres zmniejsza się o aż 50 procent.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *