Strona główna

Mobilność

Każdy, kto uważa, że ​​wycieczka e-hulajnogą jest przedsięwzięciem przyjaznym dla środowiska, będzie musiał się zastanowić. Naukowcy z Północnej Karoliny pokazują, jak właściwie wygląda ocena cyklu życia i ile gramów CO2 jest uwalnianych na kilometr w porównaniu z autobusami i rowerami.

Hulajnogi elektryczne, hulajnogi elektryczne wszędzie! Tak jak poprzednio, opinie na temat nowej formy mobilności są bardzo zróżnicowane. Ale nawet krytycy najmniejszych pojazdów zwykle nie zaprzeczają, że skutery elektryczne są w zasadzie bardziej przyjazne dla środowiska niż na przykład klasyczny samochód.

Naukowcy z North Carolina State University dokładnie zbadali, jak duży jest ogólny wpływ e-skuterów na środowisko. Uwzględniono więc nie tylko samą jazdę, ale także produkcję, import i nocne ładowanie hulajnóg elektrycznych.

Produkcja i materiał e-hulajnogi

Największy udział szkodliwych gazów cieplarnianych uwalnianych w przypadku hulajnóg elektrycznych wynika z ich produkcji i użytych materiałów. Stanowią około połowy. Codzienny odbiór i transport do stacji ładowania to aż 43 procent. Pozostały procent to import i konserwacja e-skuterów.

Możesz wypożyczyć e-hulajnogę w miastach takich jak Berlin, Hamburg czy Kolonia od Voi, Tier i Lime. Ale który dostawca udostępniania e-skuterów zapewnia najlepsze skutery i czym różnią się one pod względem kosztów, ubezpieczenia i współpracy? Możesz to przeczytać w naszym porównaniu.

Czy hulajnogi elektryczne są przyjazne dla środowiska? To jest wynik

Naukowcy obliczyli ekwiwalent CO2 na 202 gramy na milę, co odpowiada 125 gramom na kilometr jazdy e-hulajnogą. Dla porównania: jadąc autobusem, naukowcy obliczają przy ekwiwalencie CO2 51 gramów, rowerem to zaledwie 5 gramów na kilometr.

metodologia

Kierownicy badania założyli, że typowy skuter do wypożyczenia będzie używany średnio przez 18 miesięcy, zanim zostanie wymieniony. Jeśli jest używany dłużej, bilans CO2 odpowiednio się poprawia. Po 24 miesiącach pozostaje tylko około 87 gramów CO2.

Zbadano flotę e-skuterów firmy wynajmującej w USA, która oferuje swoje hulajnogi na zasadzie dockless. Oznacza to, że skutery nie mają stałych stacji ładowania i można je zaparkować w dowolnym miejscu w mieście. Wnioski z badania brzmią następująco:

Oświadczenia dotyczące przyjazności dla środowiska e-skuterów należy traktować ze sceptycyzmem, o ile dłuższa żywotność, lepsze wykorzystanie materiałów i zoptymalizowana strategia ładowania nie są na pierwszym planie.

Na następnej stronie możesz przeczytać więcej ekscytujących artykułów na temat hulajnóg elektrycznych.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *