Audi AI Trail quattro: drony LED lecące do przodu jako światła drogowe

Strona główna

Mobilność

Na targach IAA we Frankfurcie Audi prezentuje samochód elektryczny do użytku w terenie. Auto ma łączyć „zdolność do zautomatyzowanej jazdy z wyraźną mobilnością w terenie” i zapewniać widoczność we wszystkich kierunkach „jak w helikopterze”. Zamiast świateł mijania i drogowych są drony reflektorowe.

IAA otwiera swoje podwoje we Frankfurcie. Skandal związany z emisją spalin wciąż ma wpływ, a targi muszą zmagać się z większą niż zwykle przeszkodą w trakcie obecnej debaty dotyczącej SUV-ów i polityki środowiskowej. Wielcy producenci, tacy jak Toyota i inni, będą w tym roku trzymać się z dala od IAA.

Prezentacja: Audi AI Trail quattro

Tak wygląda pojazd wizyjny od środka. (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 1/13

Niezwykły widok to... (Źródło: Audi) [Wyświetlacz z jednej strony | Pokaż jako historię] Zdjęcie 2/13

... w każdym razie pojazd Audi vision o nazwie AI Trail quattro. Niezwykłe ... (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 3/13

... to także technologia wbudowana. (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 4/13

Z czterema silnikami elektrycznymi zainstalowanymi blisko koła z wyjściem systemowym ... (źródło: Audi) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 5/13

... ponad 300 kilowatów teraz nie jest zbyt ekstrawagancki ... (źródło: Audi) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 6/13

... pojawić się. (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 7/13

Zamiast świateł drogowych przed nami latają drony, które w razie potrzeby oświetlają również stół piknikowy. (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 8/13

Czy i kiedy pojazd wejdzie do produkcji seryjnej... (Źródło: Audi) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 9/13

... nie jest pewne. We wnętrzu... (Źródło: Audi) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 10/13

... jest lekki i przewiewny. Był to również cel inżynierów Audi... (Źródło: Audi) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 11/13

... aby umożliwić daleki zasięg. (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 12/13

W terenie powinno to być co najmniej 250 kilometrów. Po drodze powinno być ponad 400 kilometrów. (Źródło: Audi) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 13/13

„Odkrycie powolności”

Ale oczywiście na targach nie brakuje również nowych samochodów elektrycznych, a także ciekawych studiów i pojazdów koncepcyjnych. Audi AI: Trail quatttro należy do ostatniej kategorii. Jest to jeden z łącznie czterech tzw. pojazdów wizyjnych Audi, które zostaną zaprezentowane podczas targów. Z jednej strony pojazd przykuł naszą uwagę swoim efektownym wyglądem. Z drugiej strony, zdaniem Audi, powinno to być również oświadczenie.

Karta specyfikacji Audi AI: TRAIL znacznie różni się od konwencjonalnych samochodów. Ponieważ w jego rozwoju nie chodziło o mobilizowanie imponująco krótkich przyspieszeń czy skoncentrowanych na autostradzie prędkości maksymalnych.

Na drodze i na zboczach zasięg pojazdu koncepcyjnego powinien wynosić około 400 kilometrów. W terenie, przy zwiększonym poślizgu kół, nadal powinien wynosić do 250 kilometrów. Tak czy inaczej – prędkość maksymalna jest ograniczona do 130 km/h. Pojazd testowy jest napędzany czterema silnikami elektrycznymi zainstalowanymi blisko koła o mocy systemowej 320 kW.

Niewiele samochodów elektrycznych może mieć tak szybkie serca jak Honda e. Teraz japoński producent ogłasza szczegóły dotyczące zasięgu, pomysłów i osiągów oraz publikuje wiele zdjęć - w tym szalonego kokpitu.

Na drodze niezwykłe, terenowe Audi osiąga 4 poziom automatyzacji. Jednak podczas jazdy terenowej kierowca musi przejąć kierownicę. Audi podaje jako przyczynę niemożność cyfrowego mapowania takich fragmentów, ponieważ „ich często erodująca nawierzchnia nie jest wystarczająco stała, aby wytyczenie ścieżek i uszkodzenia nawierzchni mogły być niezawodnie zdigitalizowane i na dłuższą metę dla zautomatyzowanej jazdy. Drogi szutrowe mogą być tylko być stosowany w wyjątkowych przypadkach i w ograniczonych zakresach prędkości Możliwa będzie zautomatyzowana jazda w obszarze poziomu 3. Tutaj kierowca ma kilka sekund na przejęcie.

Drony jako reflektory

Szczególnie zaimplementowano światła mijania i drogowe pojazdu wizyjnego, ponieważ są to obiekty latające, drony o nazwie „Audi Light Pathfinder”. W sumie pięć takich samolotów wyposażonych w reflektory Matrix LED może unosić się wokół pojazdu i odpowiednio oświetlać trasę. Można też polecieć do przodu i wysłać sygnał wideo do kokpitu – ciekawy pomysł, naszym zdaniem. Co macie na myśli?

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *